Dag 4: verder verkennen van de serengeti

Het eerste wat we gespot hebben toen we wegreden bij de lodge was een aangevallen buffel/gnoe. Deze werd heerlijk verorberd door een aantal hongerige gieren en een stukje verderop stond er ook nog een hyena aan een ander deel van de buffel te knagen. Dit is best een gezellige start van de dag.

Leven en dood liggen heel dicht bij elkaar en even later zagen we twee jonge giraffes lopen bij hun moeder, dit was erg mooi om te zien! Verder zaten er hele rare apen in de boom (met blauwe testikels en rare tepels). Dit waren geen bavianen maar ik weet ook niet wat het wel waren. Het is wel grappig dat ik dat Live niet gezien heb maar doordat ik het op de foto heb gezet zag ik het dus thuis wel (voor de liefhebber: Foto's staan in het Serengeti compilatie album)!

Die dag hebben we vooral heel veel gereden en af en toe even stilgestaan bij de beesten. ER zijn echt 150.000 gazelles en op een gegeven moment kan je die bijna niet meer zien. Wel is het grappig om ze te zien rennen en springen. Das echt net zo als in de Lion king :P!

Het was de dag van het tanken.. Er waren problemen in het land (corruptie) en daardoor had de overheid de benzinekraan dichtgedraaid. Zo simpel is dat! Nou wij zijn dus razendsnel naar eenpomp gereden en hebben daar gelukkig nog even kunnen tanken.

Deze dag was heel speciaal voor mij omdat ik een hele shoot heb kunnen doen van een leeuw en een leeuwin, die lagen lekker te slapen. Ik had er zo bij willen gaan liggen maar de gids vond dat toch niet zo'n slim plan (jammer...).
Even later waren er ook nog leeuwinnen die achter zebra's en zwijnen aan het jagen waren dus ik kon mijn lol niet op! Dit zijn erg spectaculaire fotos geworden met zand dat wegstuift onder de poten. Helaas rende de beesten wel erg ver weg dus op een gegeven moment haalde mijn lens het niet meer maar ik ben nog steeds erg tevreden met het resultaat!

Dit was ook de dag dat we een eerste ´kill´ meemaakte. Een moeder en een gazelle kleintje waren aan het lopen en lekker aan het grazen. Ze hadden alleen even niet door dat er een cheetah bij de boom lag te wachten op zijn maaltje (de wind stond verkeerd). Nou en voor ik het wist ging die cheetah achter dat kleintje aan en toen was ie dood.

Dat is de natuur...

We sliepen weer een nachtje in het luxe camp maar de dag erna hebben we weer verkast.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!