Dag 2: Arusha national park

Arusha national park was het eerste natuur park waar we een bezoek aan zouden gaan brengen. Het was dus erg spannend!
Voor deze trip stonden we lekker vroeg op, want we zaten al om half 8 aan het ontbijt! Om half 9 vertrokken we in de jeep naar het park. We zagen nu de lodge waar we afgelopen nacht in het donker aangekomen waren in het licht en dat was heel leuk! Alles was leuk ingericht en de tuinen waren goed onderhouden. Ook de weg naar de lodge toe was erg leuk om nou allemaal te kunnen zien. In het donker kan je je toch moeilijker oriënteren, en al helemaal niet als je er nog nooit geweest bent! Over het autorijden: ze rijden links in Tanzania.. Ik hoefde er gek genoeg niet heel erg aan te wennen! Ik had het nog niet eerder meegemaakt want ik ben nooit in Engeland geweest maar het viel me dus reuze mee. Het scheelt vast veel dat ik niet zelf hoefde te rijden hoor, dat geef ik toe ;).

Deze dag zou een hele actieve dag worden want er stond een safari walk op de planning en 's middags een kano tocht over de Momella meren. De rest van de safari zouden we alleen maar in de jeep doorbrengen dus dit was wel een erg leuke start! De dieren die voorkomen in Arusha national park zijn: Giraffes, Buffels, Zebra's, zwijnen, antilopes en bavianen. Dat zijn ook alle beesten die we gezien hebben. Hieronder volgt een foto van het park:

Afstand wrattenzwijnen: 50 meter

De walking safari was erg cool. Eerst liepen we naar de buffels in het veld en daarna keek je je ogen uit naar alle andere dieren. Er waren twee gidsen (met een geweer), de ene sprak engels en de andere spaans omdat hij tevens de tolk was van een groepje mensen. Na een paar rare sprongen in het veld over greppels kwamen we bij een mooie waterval. Doordat die waterbron er was was het park heel groen, dat was mooi om te zien!

Afstand buffels: 150 meter

Afstand buffel 100 meter

Afstand Giraffe: 3 meter toen hij naar ons toe gekomen was (das niet onderstaande foto, afstand hier ongeveer 5 meter)

Toch maar naar mama: afstand 5 meter

Rond het middaguur kwamen we aan bij het kanovaren waar we even moesten wachten op de gidsen.. Ondertussen kwamen er ook nog mensen aan die ook mee zouden varen dus dat was wel gezellig. Ik ben gewoon met mijn camera de kano in gegaan en jullie kunnen hieronder en in de fotomap het resultaat bekijken.

Idyllisch of niet?!

De kanotocht duurde 2 uur en was leuk om te doen want je zag het landschap nu heel anders dan vanuit een auto! Wel is 2 uur genoeg om te peddelen hoor! Zeker tegen de stroom in was het niet echt lang vol te houden, maar het is allemaal gelukt!

Dit was dag 1 in Tanzania...