De start!

Nu start het reisblog eigenlijk pas echt want vanaf nu zullen jullie allemaal kunnen lezen wat voor avonturen ik beleefd heb in Tanzania!!
Ik heb echt veel meegemaakt, dus het kan wel even duren voordat alles er op gezet is!
Ook kan ik jullie vertellen dat ik nog maar 4 pagina's moet vullen van mijn fotoboek voordat die naar de drukker gaat! Dan heb ik een echte tastbare heinnering van mijn eigen Tanzania foto's!

Op 9 augustus was het eindelijk zover. Ik stond vroeg op want we moesten om 7:00u vertrekken. Om 8:10u waren we op schiphol om de bagage in te leveren, dit was dus goed op tijd! Na de koffers ingeleverd te hebben, hebben we nog even gezellig met mijn ouders een kopje koffie gedronken en een kleine snack genomen. Daarna volgde het afscheid bij de douane.

Na een tijdje konden we gaan boarden:


Hierboven is het toestel te zien waarmee we vlogen. Hij was heerlijk groot en we hadden de achterste stoelen. Het vliegtuig had een naam: Albert Plesman (ik wist niet dat vliegtuigen namen hadden vandaar dat ik het zo expliciet benoem!).

Onderweg werden we goed bezig gehouden met het entertainment systeem wat in de stoel voor je zit. Het assortiment ging van The big bang theorie tot Gooische vrouwen en er was ook allerlei muziek: die 8:25 uur vliegen zou ik wel doorkomen!

Hieronder volgen wat foto's van de vlucht..

Het was super helder!


De wolk vloog de vleugel aan


Zonsondergang vanuit het vliegtuig

We landden mooi op tijd en de koffers waren er ook *fieuuwww*! Ik had hem alleen neit zo snel dus dat duurde even, maar alles kwam goed! Vanaf het moment dat we door de douane gecontroleerd waren voelde het voor mij alsof de reis echt was begonnen: We waren er!!

Met de driving guide (je hebt verschillende soorten guides) reden we naar onze eerste accomodatie: Moivaro coffee plantation lodge. Toen we daar aankwamen werden we verwelkomd met een fris welkomsdrankje. Het was allemaal goed geregeld en na een kwartiertje zaten we in ons huisje, leuk ingericht en schoon!

Mijn eerste impressie van Tanzania is heel goed! De mensen zijn aardig, ze lachen en doen goed hun werk. Sommige mensen die in deze lodge werken spreken zelfs een aantal woorden Nederlands: Slaap lekker is het eerste wat wij horen aan nederlands hier. Ik vond dat erg grappig. Maar toen we wegliepen zei iemand nog: Doei hè! Dat sloeg werkelijk alles, en ik kwam niet meer bij van het lachen.

Die nacht zijn we vroeg gaan slapen omdat we alweer vroeg opgehaald werden voor onze trip naar Arusha National Park. Daar stond ons een wandel safari te wachten en ook een kanotocht over de momella meren!

Daarover vertel ik jullie een volgende keer...

Liefs,
Suus

Reacties

Reacties

Laura

Jeeeh een blogje!
haha geweldig dat doei he! xD

irma

Hi meis! Gaaf je blog!! Op naar de volgende foto''s van Lapland :):) xx

Amanda

Niceeee!!! Ben beniewud naar de rest van je verslag en foto's!
XX

marian

errug leuk om te lezen xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!